
ASOCIATIA “LUCKOVID”
Sediul social: Str. Călărași, nr. 36 Targu-Jiu , Gorj – Romania
E-mail: teodragota.cntv@yahoo.com ; Tel: +4(0) 0742153520
Cont IBAN: RO39RNCB0149168401630001 deschis la B.C.R.
C.I.F. : 28100301 /28.02.2011
Association LUCKOVID was founded in 2012 and it is a local initiative which to be involved in supporting citizens to get their rights and be respected the human rights and to promote the respect for the European principles of equality, tolerance, nondiscrimination. It has been involved in programs which to educate citizens, to and make them find out about their rights and take initiatives at local level which to help local community develop and be modern, well-informed and permanently active. Through the KA104 Erasmus+ Let’s learn living together for a more resilient,competitive and united society members of our NGO gained and developed competences in nonformal education of adults and developed courses at the community level.
Objectives:
Objective 1: socio-professional integration of vulnerable/marginalized groups, reducing the risk of social exclusion and here we pass with a dash what is the objective in the current status
Objective 2: educating preschool students, as well as advising parents, teaching staff and decision-makers, in the direction of implementing a modern and interactive education, throughout life and active citizenship:
– Vocational/professional counseling and guidance, educational/career management, development of new personal, social and professional skills
– Implementation of a modern, interactive and student-centered education;
– Organization of cultural-artistic and educational activities
– Organization of training courses and symposia, workshops;
– The organization of the so-called „school of parents”, in which an activity of educating parents will be carried out by different specialists, and which will also provide the opportunity for exchanges of ideas and experiences regarding the education of children;
-Organization of educational camps for children, summer schools;
– Carrying out actions and projects with the aim of reducing school dropout, social exclusion, bullying
– Initiating and participating in activities, courses, programs, projects, conferences of active citizenship and developing the spirit of initiative, critical / creative thinking and entrepreneurship
– The development of national and international cooperation/mobility projects in the field of (in/non) formal education/continuing training of children, young people and adults, teachers and parents, as well as decision-makers involved in the educational/educational process
– Encouraging the learning of foreign languages and the development of digital skills
– Supporting the process of school/professional/continuing training and education throughout life by organizing and participating in training/continuing training courses and exchanges of experiences with similar organizations, from the country and abroad;
– Initiating and participating in greening activities, as well as some projects, activities regarding combating climate change and promoting a green future
– Creating informative materials, brochures, leaflets, periodicals, books
Asociația LUCKOVID a fost înființată în 2012 și este o inițiativă locală care se implică în sprijinirea cetățenilor să-și obțină drepturile și să fie respectate drepturile omului și să promoveze respectarea principiilor europene de egalitate, toleranță, nediscriminare. A fost implicat în programe de educare a cetățenilor, de a-i face să-și cunoască drepturile și de a lua inițiative la nivel local care să ajute comunitatea locală să se dezvolte și să fie modernă, bine informată și activă permanent. Prin intermediul KA104 Erasmus+ Să învățăm să trăim împreună pentru o societate mai rezistentă, competitivă și unită, membrii ONG-ului nostru au dobândit și dezvoltat competențe în educația nonformală a adulților și au dezvoltat cursuri la nivel comunitar.
Obiective:
Obiectivul 1: integrarea socio-profesionala a grupurilor vulnerabile/marginalizate, diminuarea riscului de excluziune sociala iar aici trecem cu liniuta ceea ce este la obiective in statutul actual
Obiectivul 2: educarea elevilor preşcolarilor, precum şi consilierea părinţilor, cadrelor didactice si a decidentilor, în direcţia implementării unui învăţământ modern şi interactiv,pe toată durata vieţii si a cetateniei active:
– Consiliere şI orientare vocationala/profesională, management educational/carierei,dezvoltarea de noi abilităţi personale, sociale si profesionale
– Implementarea unui învăţământ modern, interactiv şi centrat pe elev;
– Organizarea de activităţi cultural-artistice şi educative
– Organizarea de stagii de formare şi simpozioane,ateliere de lucru;
– Organizarea aşanumitei „şcoali a părinţilor”, în cadrul căreia se va desfăşura o activitate de educare a părinţilor de către diferiţi specialişti, şi care totodată va oferi ocazia unor schimburi de idei şi de experienţe cu privire la educarea copiilor;
– Organizarea unor tabere educative pentru copii, scoli de vara;
– Derularea unor actiuni si proiecte cu scopul reducerii abandonului scolar, excuziunii sociale, bullyingului
– Initierea si participarea la activitati, cursuri, programe, proiecte, conferinte de cetatenie activa si dezvoltarea spiritului de initiativa, gandire critica / creative si antreprenoriat
– dezvoltarea unr proiecte de cooperare/mobilitate nationala si internationala in domeniul educatiei (in/non) formale/formarii continue a copiilor, tinerilor si adultilor, profesorilor si parintilor, precum si a decidentilor implicate in procesul de invatamant/educational
-incurajarea invatarii limbilor straine si dezvoltarea competentelor digitale
-Susţinerea procesului de instruire şi educaţie scolara/profesionala/continua pe tot parcurul vietii prin organizarea si participarea la cursuri de pregătire/formare continua şi a unor schimburi de experienţe cu organizaţii similare, din ţară şi străinătate;
-initierea si participarea la activitati de ecologizare, precum si a unor proiecte, activitati privind combaterea schimbarilor climatice si a promovarea viitorului verde
– realizarea unor materiale informative, brosuri, pliante, publicatii periodice, carti
– KA104 Erasmus+ Let’s learn living together for a more resilient,competitive and united society
MINDFULNESS AND MEDITATION: OUTDOOR AND RELAXING EDUCATION (MMORE),Spain, 21st CENTURY APPROACH TO ADULT EDUCATION (Croatia) and DIVERSITY, CULTURAL AWARENESS AND INCLUSION (UK).
The aim of this project is as the end of it to start providing efficient courses for adult education to help them develop the key competences, to improve digitalisation, assertive communication, civic spirit, soft competences which to prepare them better for future job market.
Objectives:
-increasing the organizational capacity by giving the chance to 10 participants to be trained in adult aducation to create courses in relaxation educationminclusive education
-to create and develop international experience and relationships,to exchange experience with other institutions from Adult eduction in Europe
-to acquire methods and develop methods of teaching/training in adult education
-to improve tolerance and empathy conflict management ,creativity to the members of our NGO
-to promote management of emotions ,cultural constieness and inclusive techniques in education
-to increse the number ofevents which promote the European values,personal development,fair chances social inclusion and cultural dialogue
-to support decidents in to form an offer EA in equal propotion with school education
-to increase the visibility of our NGO,the number of its members
Participated courses:
MINDFULNESS AND MEDITATION: OUTDOOR AND RELAXING EDUCATION (MMORE),Spain,
10-17 07.2021 societyachieving competence and designing courses for the local community which to promote mindfulness and relaxing education.
21st CENTURY APPROACH TO ADULT EDUCATION (Croatia Croatia, August 1st – 7th, 2021 )achieving competences and developing courses regarding: Adult learners: characteristics Theories of adult education The role of adult educator The group process Socially vulnerable groupsTeaching adults: methods, techniques, practices Evaluation in adult education
LEGENDS AND CULTURE: THINK GLOBALLY, ACT LOCALLY – Reyjavik, Iceland,18-24iulie 2021
This course is based on practical lessons and trips to discover local heritage based on different fields of education. The course prefers to amazing visits, stunning sightseeing, lectures and workshops to ensure full comprehension of the final task.
Play4Peace 2023-3-RO01-KA210-YOU-000178287
KA210-YOU – Small-scale partnerships in youth
The P4P project arose with the need for issues of inclusion, support, and welcome to the Ukrainian refugees in Europe. In
2022, Romania has taken in almost 113,000 Ukrainian refugees. In the partnership, all partners have refugees from Ukraine
and other countries. Since 2022,increasing number of refugee children and young people have social inclusion needs during
their social-educational life. For these disadvantaged youth, sport can be transformational; create new opportunities, build
friendships etc.
P4P project is going with European Youth Goals #3 Inclusive societies, #5 Mental Health & Wellbeing and #9 Space and
Participation for All. It is worth mentioning that according to „Integration of people fleeing Ukraine: Asscher report
(Europa.eu)” published by the European Commission (EC), EU is determined to support the integration of people fleeing the
war in Ukraine.The report goes on to conclude that refugees who have fled their homes still in need of help to be included in
the communities.According to UNHCR Sport Strategy, sport is „More than a Game”. It has the power to unite people in a
way that little else does. Via P4P we would like to create a network between sport clubs,sport organisations and NGOs
working with refugees.By using the healing power of sport we would like to help more refugees, and disadvantaged youth
and exchange good practices.
Objectives of P4P:
O1. To enable youth workers working with disadvantaged young people to be more ready to be integrated into daily life
through sport with inclusive methods, training courses, new educational toolkits
O2. To extend and develop youth workers/sport staff working with disadvantaged youth and enabling these youth to
integrate and be included in society while using more inclusive, integrative sport activities
O3. Use the power of sport and physical activity for psycho-social support, stress relief, education, health and inclusion of
disadvantaged youth and refugees
P4P project aims and activities are harmonized with the project priorities. We want to support refugees from Ukraine and
other nations. We stand on important equality-in-sport issues.It’s time to end the discriminatory practice of racial
preferences.This proposal aims to use sport as a tool to break stereotypes, promote the continuity of the sports practice of
youth during their lifetime by realizing
*Training courses(TC)
*Sport tournaments/events
*Multilingual toolkits
*National Workshops
*International webinars
*Local events(camps, Festivals ,tournaments)
*Building girls /mixed sport teams
Together with these tangible results, we would like our youth workers/sport staff to improve their soft skills, leadership skills
and empathy. They are expected to get knowledge on transferring and transforming sport activities according to the needs
of disadvantaged youth via TC and toolkits. We expect a better integration of youth with disadvantages through inclusive
sport LTT activities,workshops,camps,festivals etc
JocpentruPace 2023-3-RO01-KA210-YOU-000178287
Proiectul P4P a apărut cu nevoia de probleme de incluziune, sprijin și bun venit refugiaților ucraineni din Europa. În
În 2022, România a primit aproape 113.000 de refugiați ucraineni. În parteneriat, toți partenerii au refugiați din Ucrainasi alte tari. Din 2022, numărul tot mai mare de copii și tineri refugiați au nevoi de incluziune socială în perioadaviaţa lor social-educativă. Pentru acesti tineri defavorizati, sportul poate fi transformator; creați noi oportunități, construițiprietenii etc.
Proiectul P4P merge cu Obiectivele europene pentru tineret #3 Societăți incluzive, #5 Sănătate mintală și bunăstare și #9 Spațiu și
Participare pentru toți. Merită menționat că, potrivit „Integrarea persoanelor care fug din Ucraina: raportul Asscher
(Europa.eu)” publicată de Comisia Europeană (CE), UE este hotărâtă să sprijine integrarea persoanelor care fug dem Războiul din Ucraina. Raportul continuă la concluzia că refugiații care au fugit din casele lor încă au nevoie de ajutor pentru a fi incluși în comunitățile. Potrivit Strategiei Sportului UNHCR, sportul este „mai mult decât un joc”. Are puterea de a uni oamenii într-un felul în care altcevanu o face. Prin P4P am dori să creăm o rețea între cluburi sportive, organizații sportive și ONG-uriLucrul cu refugiații. Folosind puterea vindecătoare a sportului, ne-am dori să ajutăm mai mulți refugiați și tineri defavorizațiși schimb de bune practici.
Obiectivele P4P:
O1. Pentru a permite lucrătorilor de tineret care lucrează cu tineri dezavantajați să fie mai pregătiți pentru a fi integrați în viața de zi cu zi
prin sport cu metode incluzive, cursuri de pregătire, noi instrumente educaționale
O2. Să extindă și să dezvolte lucrătorii de tineret/personalul sportiv care lucrează cu tinerii defavorizați și să le permită acestor tineri să
să se integreze și să fie inclus în societate utilizând în același timp activități sportive mai incluzive și integratoare
O3. Utilizați puterea sportului și a activității fizice pentru sprijin psiho-social, ameliorarea stresului, educație, sănătate și incluziune
tineri și refugiați defavorizați
Obiectivele și activitățile proiectului P4P sunt armonizate cu prioritățile proiectului. Vrem să sprijinim refugiații din Ucraina și
alte natiuni. Suntem pe probleme importante legate de egalitatea în sport. Este timpul să punem capăt practicii discriminatorii rasiale
preferințe. Această propunere își propune să folosească sportul ca instrument de rupere a stereotipurilor, de a promova continuitatea practicii sportive de
tineretul în timpul vieţii prin realizarea
*Cursuri de formare (TC)
*Turnee/evenimente sportive
*Seturi de instrumente multilingve
*Ateliere Nationale
*Webinarii internaționale
*Evenimente locale (tabere, festivaluri, turnee)
*Construirea echipelor de fete/sport mixt
Împreună cu aceste rezultate tangibile, ne-am dori ca lucrătorii noștri de tineret/personalul din sport să-și îmbunătățească abilitățile soft, abilitățile de conducereși empatie. Se așteaptă ca aceștia să obțină cunoștințe despre transferul și transformarea activităților sportive în funcție de nevoi tinerilor dezavantajați prin TC și truse de instrumente. Ne așteptăm la o mai bună integrare a tinerilor cu dezavantaje prin incluziune activități sportive LTT, ateliere, tabere, festivaluri etc